Porucha zákazníckej linky

Momentálne evidujeme technické problémy s našou infolinkou, prosíme teda zákazníkov aby nás kontaktovali na tel. čísle +421952001202

Porucha zákazníckej linky

Momentálne evidujeme technické problémy s našou infolinkou, prosíme teda zákazníkov aby nás kontaktovali na tel. čísle +421952001202

innovecom s.r.o.

Bardejovská Nová Ves 3092, 08501 Bardejov

  • IČO 55260501
  • DIČ 2121914773
  • IČ DPH SK2121914773

Obchodný register Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 38790/P

Telefón: +421952001202

E-mail:  [email protected]

Orgán dozoru: Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Prešove pre Prešovský kraj

  • Obrancov mieru 4675/6, 080 01 Prešov

Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu)

Článok I.

Vymedzenie pojmov

Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) je innovecom s.r.o., so sídlom Bardejovská Nová Ves 3092, 08501 Bardejov.

Predávajúcim je innovecom s.r.o., so sídlom Bardejovská Nová Ves 3092, 08501 Bardejov, 08501 Bardejov. Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope www.solaro.sk, je innovecom s.r.o., so sídlom Bardejovská Nová Ves 3092, 08501 Bardejov.

Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril záväznú objednávku. Pre účely zákona, najmä zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov a služieb na diaľku prostredníctvom elektronického zariadenia.

Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu, ktoré je možné objednať (majú uvedenú cenu a táto nie nulová).

Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu, predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie, pokiaľ je nesporné, že predávajúci komunikuje s kupujúcim alebo ním oprávnenou osobou.

Na vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa o vzťah medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti a príjemcom služieb informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné obchodné podmienky uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a logickému usporiadaniu veci, pokiaľ medzi nimi nebolo dohodnuté inak.

Žiadosť o rezerváciu predstavuje právne nezáväzné a časovo obmedzené vyhradenie si určitého dostupného tovaru (t.j. ktorý je „skladom“) z aktuálnej ponuky predávajúceho zverejnenej na stránkach jeho e-shopu, s možnosťou prevzatia a platby výlučne osobne na výdajnom mieste, pri ktorom nedochádza k objednávke a kupujúci sa tým ani inak nezaväzuje kúpiť si alebo prevziať rezervovaný tovar a to v prípade ak ako spôsob dopravy zvolí „osobne na predajni – rezervácia tovaru“. Žiadosť o rezerváciu možno vykonať i opakovane. Predávajúci bezodplatne a po obmedzenú dobu takto rezervovaný tovar pre kupujúceho na predajnom mieste podrží bez toho, aby žiadosť o rezerváciu akceptoval (nedochádza tak k dojednávaniu, ani k uzatvoreniu obchodu), čím kupujúcemu poskytuje možnosť zvážiť kúpu rezervovaného tovaru. Kupujúci je oprávnený žiadosť o rezerváciu kedykoľvek zrušiť. Predávajúci je oprávnený žiadosť o rezerváciu zrušiť, ak nie je schopný zabezpečiť alebo podržať na predajnom mieste kupujúcim rezervovaný tovar. K zániku rezervácie dochádza automaticky, márnym uplynutím doby rezervácie. Celý obchod (vrátanie vykonania právne záväzného návrhu na kúpu rezervovaného tovaru kupujúcim, jeho akceptácia predávajúcim, zaplatenie a prevzatie rezervovaného tovaru) sa uskutočňuje výlučne osobne, na predajnom mieste (v tzv. „kamennej predajni“). Na obchod, podkladom ktorého bola žiadosť o rezerváciu, sa tieto obchodné podmienky nevzťahujú, nakoľko ten sa uskutočňuje osobne na predajnom mieste.  

Článok II.

Cena

Všetky uvádzané ceny pri tovare a službách sú konečné vrátane 20 % DPH.

Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.

Článok III.

Objednávka

Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru a jeho odoslania predávajúcemu. Pre správne a riadne vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby.

Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb. Objednávka sa jej odoslaním stáva pre kupujúceho záväznou, teda je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim. 

Kupujúcemu je po odoslaní objednávky v e-shope automaticky generovaný a odoslaný informačný e-mail o tom, že predávajúcemu bola e-shopom doručená objednávka kupujúceho na spracovanie. Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle ods. 4. tohto článku.

Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho je elektronická správa predávajúceho odoslaná na e-mailovú adresu kupujúceho alebo krátka textová správa odoslaná na mobilné telefónne číslo kupujúceho, ktoré kupujúci uviedol v jeho objednávke s informáciou v akom rozsahu je akceptácia objednávky kupujúceho nesporná. Elektronická správa predávajúceho, ktorou sa objednávku kupujúceho nepotvrdzuje, zamieta alebo odmieta, resp. inak zreteľne neakceptuje je odmietnutie objednávky kupujúceho.

Ak predávajúci nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to z dôvodov napr. že tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na externom sklade dodávateľa, výrobca vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej moci, môže predávajúci objednávku stornovať o čom kupujúcemu pošle e-mail. Taktiež má predávajúci právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna resp. neexistujúca adresa. Ak kupujúci zaplatil preddavok, tento je mu povinný predávajúci vrátiť do 14 dní.

  V prípade ak kupujúci vykoná rezerváciu tovaru v takom prípade nevzniká záväzná objednávka a ani návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Predávajúci oznámi kupujúcemu možnosť prevzatia si rezervovaného tovaru, pričom táto rezervácia je platná 3 pracovné dni a táto začína plynúť od tohto oznámenia prostredníctvom e-mailu alebo SMS správy, a ak nebude v uvedenej lehote prevzatá, rezervácia zaniká. Kupujúci má možnosť modifikovať akékoľvek položky rezervácie alebo ich odmietnuť a to aj z časti. V tomto prípade prechádza vlastnícke právo na kupujúceho momentom zaplatenia za tovar a zmluva vzniká až samotným nákupom v predajni predávajúceho.   

Článok IV.

Platobné podmienky

Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:

platba na dobierku (platíte priamo kuriérovi pri preberaní tovaru)

platba pri osobnom prevzatí na mieste prevádzky – rezervácia tovaru 

platba vopred na bankový účet predávajúceho 

platba na výdajnom mieste Zásielkovne (prostredníctvom zásielkovej služby)

Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v čl. VI týchto všeobecných obchodných podmienok.

Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu možnosti zliav:

zľavu z ceny za registráciu do e-shopu,

zľavu za opakovaný nákup,

zľavu na základe jednorazového zľavového kupónu –

poskytnutý zľavový kupón je možné použiť na 1 objednávku  v  maximálnej hodnote do 500€ a do dátumu splatnosti uvedenom na zľavovom kupóne. Zľava zo zľavoveho kupónu sa nevzťahuje na inštalačné objednávky.

Poskytované zľavy nie je možné kumulovať.

Článok V.

Dodacie podmienky

Predávajúci je povinný do 30 dní od vytvorenia objednávky zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.

Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase.

Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťou čiastočných dodávok.

Spolu s tovarom je zákazníkovi zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné dokumenty k tovaru alebo službe od výrobcu.

Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.

Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:

a) kuriérskej spoločnosti GLS  General Logistics Systems Slovakia s.r.o., prevádzkovaná spoločnosťou General Logistics Systems Slovakia s.r.o., so sídlom Budča 1039, 962 33 Budča ,Slovenská Republika, [email protected]

b) prostredníctvom služby Zásielkovňa, prevádzkovaná spoločnosťou Zásielkovňa s. r. o., so sídlom Muchovo námestie 3624/8 ,851 01 Bratislava, [email protected]

V prípade ak si zákazník objedná produkty,  ktoré si vyžadujú špeciálnu prepravu kvôli bezpečnosti  prepravovaného tovaru, ( batérie, solárne panely, nadrozmerné produkty, produkty vyššej váhy), tieto produkty budú odoslané prostredníctvom prepravnej spoločnosti TOPTRANS EU a.s., Na Priehon 50, Nitra 949 01 IČO: 36703923 .

Článok VI.

Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb

pri doprave kuriérskou spoločnosťou  GLS (prevádzkovaná spoločnosťou General Logistics Systems Slovakia s.r.o., so sídlom Budča 1039, 962 33 Budča  ,Slovenská Republika)

s doručením do 2 pracovných dní po expedícii z nášho skladu pokiaľ je tovar skladom.  

Tovar do 5kg  – 3,50 € s DPH (platba vopred) a 4,50€ (platba dobierkou)

Tovar od 5kg do 15kg  – 4,90 € s DPH (platba vopred) a 5,90€ (platba dobierkou)

Tovar od 15kg do 20kg  – 6,90 € s DPH (platba vopred) a 7,90€ (platba dobierkou)

pri doprave prostredníctvom zásielkovej služby ( prevádzkovaná spoločnosťou Zásielkovňa s.r.o., so sídlom Muchovo námestie 3624/8, 851 01 Bratislava

doručenie do 1-2 pracovných dní s možnosťou vyzdvihnutia na Vami zvolenom mieste. (Miesto vyzdvihnutia si zvolíte vo vami vystavenej objednávke tovaru.)

Tovar do:    5kg  – 2,80 € s DPH (platba vopred) a 3,40€ s DPH (platba dobierkou)

Tovar do:   10kg – 4,95 € s DPH (platba vopred) a 5,55€ s DPH (platba dobierkou)

Pri objednávke nad 179€ a platbe prevodom sú prepravné náklady vo výške 0,00€ v prípade ak, si zákazník zvolí kurierskú spoločnosť GLS.

Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj cien za tieto služby.

Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítane v objednávke.

Článok VII.

Prevod vlastníckeho práva

Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho momentom prevzatia veci od predávajúceho alebo dopravcu.

Článok VIII.

Storno kúpnej zmluvy

Stornovať objednaný tovar alebo službu má kupujúci právo do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku pri tovare, ktorý je vyrábaný na zákazku, podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa alebo špeciálne pre jedného spotrebiteľa.

Článok IX.

Odstúpenie od zmluvy

Pri odstúpení od zmluvy, ktorého predmetom je zariadenie, na ktorom máte svoje osobné dáta, odporúčame aby ste si svoje dáta zálohovali a zo zariadenia ich následne zmazali (pokiaľ je to možné).

O spôsobe vrátenia peňazí pri odstúpení od zmluvy nájdete informácie nižšie. 

Som spotrebiteľ

Ako spotrebiteľ máte právo vrátiť tovar v lehote 14 dní, pokiaľ ste ho zakúpili dištančne, tzn. napríklad cez e-shop www.solaro.sk. Tovar musíte v takomto prípade vrátiť nezničený, nepoškodený a bez známok používania. Tovar by ste si mali vyskúšať a prehliadnuť  rovnako, ako keby ste tak robili v bežnej kamennej predajni. Pokiaľ budú na tovare známky opotrebenia alebo iného užívania, môžeme vám ponížiť vrátenú kúpnu cenu o zníženie hodnoty tovaru vplyvom takéhoto užívania. 

Odstúpiť od zmluvy nemôžete napr. pri  hygienickom tovare, ktorý vám bol dodaný v uzatvorenom ochrannom obale a Vy ste ho z takéhoto obalu vyňali, u novínperiodík alebo časopisov a ďalej tiež pri tovare, ktorý bol zhotovený na základe Vašich požiadaviek. Ďalšie prípady, v ktorých nemožno odstúpiť od zmluvy, nájdete nižšie.

Ako postupovať pri odstúpení od zmluvy vrátane podrobnejších podmienok nájdete nižšie.

Podrobnejšie informácie pre spotrebiteľa 

Ak ste spotrebiteľom (tj. nejde o objednávku „na firmu“, resp. objednávku, v ktorej ste uviedli svoje IČO), máte právo odstúpiť od zmluvy a žiadať vrátenie kúpnej ceny v lehote štrnásť dní

  1. V prípade kúpnej zmluvy beží lehota 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
  2. V prípade zmluvy, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, beží lehota 14 dní odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru.
  3. Pri pravidelnej opakovanej dodávke tovaru beží lehota 14 dní odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru.

Akým spôsobom môžete od zmluvy odstúpiť?

Spôsoby odstúpenia sú pre vás zoradené podľa rýchlosti vybavenia a Vášho pohodlia pri ich zadávaní:

  1. Odstúpiť od zmluvy môžete ďalej vyplnením a odoslaním vzorového formulára na našom webe.
  2. Od zmluvy môžete ďalej odstúpiť i korešpondenčne odoslaním vzorového formuláru na adresu: 
innovecom s. r. o.
Bardejovská Nová Ves 3092
085 01, Bardejov
 

Ako a kedy musíte vrátiť tovar

Akonáhle odstúpite od zmluvy, musíte nám tovar vrátiť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od samotného odstúpenia od zmluvy. Tovar vraciate na svoje náklady, ktoré vám nebudú preplatené. Tovar by mal byť nepoškodený, nepoužívaný a čistý, vrátane všetkého príslušenstva, ktoré ste k nemu obdŕžali. Pokiaľ je to možné, tovar by mal byť vrátený v originálnom obale. 

Kedy od zmluvy odstúpiť nemôžete

Pokiaľ sa jedná o spotrebný tovar či hygienické potreby, možno od zmluvy odstúpiť len v prípade, pokiaľ nie je porušené originálne balenie, poprípade iný hygienický obal chrániaci samotný tovar. To sa týka napr. drogistických výrobkov, kozmetiky apod. 

Odstúpiť od zmluvy tiež nemožno v prípade poskytnutia služieb za odplatu, pokiaľ sme vám ich poskytli v lehote 14 dní od objednania takejto služby. Typicky v prípade, pokiaľ vám poskytujeme napr. montáž spotrebiču s Vaším výslovným súhlasom. Ďalším prípadom, kedy nemôžete odstúpiť od zmluvy je tovar, ktorý sme akokoľvek upravili na základe Vašich osobných požiadaviek.

Ďalšie prípady, v ktorých nie je možné odstúpiť od zmluvy

Pokiaľ tovar podlieha rýchlej skaze alebo má krátkodobú spotrebu, popr. bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom.

V prípade opravy alebo údržby vo vami určenom mieste na Vašu žiadosť. Jedná sa predovšetkým o prípady opráv domácich spotrebičov apod. 

V prípade zvukovej alebo obrazovej nahrávky či počítačového programu, ktoré vám boli dodané v zapečatenom obale a vy ste tento obal porušili. 

V prípade dodania novín, periodík alebo časopisov, okrem predplatného.

Nemožno odstúpiť vo vzťahu k samotnej preprave tovaru, nakoľko je zaisťovaná s ohľadom na určité obdobie.

Nemožno odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s Vašim výslovným súhlasom a vyhlásili ste, že ste boli riadne poučení o tom, že vyjadrením tohto súhlasu strácate právo na odstúpenie od zmluvy.

Nemožno odstúpiť v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je darčekový poukaz, ktorý bol Vami vybratý z ochranného obalu (tj. napr. z obálky), pretože v takomto prípade dochádza k zverejneniu tajného kódu, ktorý je týmto znehodnotený a spotrebovaný. V prípade dodania digitálneho obsahu za odplatu. Klasickým prípadom digitálneho obsahu sú licencie k počítačovým softwarom (Windows apod.), digitálne kľúče k počítačovým hrám alebo e‑booky. Pri objednávke digitálneho obsahu beriete na vedomie, že od takejto zmluvy vzhľadom k jej povahe nemožno odstúpiť, pretože príslušný digitálny obsah vám bude okamžite poskytnutý k stiahnutiu, a teda k užívaniu. Týmto nie je dotknuté vaše právo odstúpiť od zmluvy pri ostatnom tovare, ktorý ste nakupovali spoločne s digitálnym obsahom, pokiaľ to jeho povaha umožňuje (napr. pokiaľ ste kúpili e-book a tlačenú knihu, tlačenú knihu môžete do 14 dní vrátiť). 

Čo ak vrátite tovar poškodený, poškriabaný či inak opotrebovaný?

V prípade, že vrátite tovar poškodený, poškriabaný, či s inými známkami opotrebenia, resp. ak došlo k zníženiu hodnoty tovaru v dôsledku toho, že ste s  týmto tovarom nakladali inak, než je nutné s ním nakladať vzhľadom na jeho povahu a vlastnosti, môžeme vám vrátenú kúpnu cenu tovaru ponížiť o čiastku, ktorá zodpovedá takémuto opotrebeniu. Takýmto prípadom bude napr. vrátenie poškrabaného telefónu, stlačený displej monitoru alebo zanesený reproduktor nečistotami.  V takýchto prípadoch dôjde k vyčísleniu škody, o ktorú bude Vaša vrátená kúpna cena ponížená.

Ako vám vrátime peniaze?

Peniaze vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom, akým prebehla platba. Nemusíme vám však peniaze vrátiť skôr, ako vrátite tovar. Taktiež máte právo na vrátenie peňazí vynaložených na dodanie tovaru pri jeho objednávke, avšak len do výšky rovnajúcej sa najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru na Solaro.sk, a ak odstupujete od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

V prípade preplatenia v hotovosti môže innovecom s.r.o od Vás požadovať predloženie identifikačného preukazu, ako je občiansky preukaz alebo cestovný pas, za účelom predchádzania vzniku škôd a zamedzenia legalizácie príjmov z trestnej činnosti. Pokiaľ takýto preukaz nepredložíte, môžeme odmietnuť vám peňažné prostriedky vyplatiť.

Čo ak boli súčasťou tovaru darčeky?

Pokiaľ ste v súvislosti s nákupom tovaru obdŕžali od Solaro darčeky, a využili ste možnosť odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní, musíte nám spolu s tovarom vrátiť aj poskytnuté darčeky, vrátane všetkého o čo ste sa obohatili. V prípade, ak nevrátite poskytnuté darčeky bude sa to považovať za bezdôvodné obohatenie. Ak vydanie darčeku nebude možné, máme právo na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny darčeka. Taktiež v prípade odstúpenia od darovacej zmluvy nezaniká kúpna zmluva a zmluvy sa posudzujú samostatne. 

V prípade odstúpenia od zmluvy o poskytovaní služieb ktorých poskytovanie už bolo začaté, musíte nám aj napriek odstúpeniu pomernú časť ceny zaplatiť.

Som podnikateľ

Pri nákupe ako podnikateľ (teda na IČO) nemáte pri nákupe urobeného dištančne, na rozdiel od spotrebiteľa, zo zákona právo vrátiť tovar v lehote 14 dní. Zákon v tomto ohľade zvýhodňuje iba spotrebiteľa.

V prípade, že si prajte vrátiť tovar zakúpený na právnicku osobu, kontakujte nás prosím v tejto veci.

Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru, ak si predávajúci splnil informačné povinnosti podľa tohto zákona, pre ostatné prípady sa uplatňuje ods. 2 alebo 3 Zákona. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.

Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné  odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho počas jeho prevádzkových hodín alebo toto odstúpenie podať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch, prípadne takéto uplatnenie práva je možné uplatniť aj v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim, aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár: Odstúpenia od kúpnej zmluvy, (https://solaro.sk/odstupenie-SK.pdf )v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje s označením „*“ – hviezdičkou. (https://solaro.sk/Poucenieoodstupeniodzmluvy.pdf )

Tovar nám nezasielajte na dobierku, zásielka nebude prevzatá.

Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.

Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ. 

Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.

Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.

Článok X.

Práva a povinnosti zmluvných strán

Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.

Kupujúci je povinný:

prevziať objednaný tovar,

zaplatiť za prevzatý tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,

prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.

Predávajúci je povinný:

dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,

spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.

Článok XI.

Ochrana osobných údajov

Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.

Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem zvolenej prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly, prípadne sprostredkovateľovi a to na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa Zákona č. 18/2018 Z.z.

Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a organizačných opatrení. Taktiež všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú povinní dodržiavať mlčanlivosť vo vzťahu k osobným údajom.

Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl. Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to konkrétne:

právo na informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými podmienkami,

právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby – § 21 Zákona spočíva vo Vašom práve dožadovať sa akým spôsobom a na aké účely sú Vaše údaje spracúvane, pričom túto požiadavku môžete adresovať na kontaktný e-mail.,

právo na opravu osobných údajov – § 22 Zákona Vám umožňuje opraviť osobné údaje ak sú neaktuálne,

právo na vymazanie osobných údajov – § 23 Zákona využijete v prípade ak nemáte záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné údaje,

právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov – § 24 Zákona uplatníte v prípade ak sa domnievate, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom,

právo namietať spracovanie osobných údajov – § 27 Zákona,

právo na prenosnosť osobných údajov,

právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným údajov.

Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul, meno, priezvisko, adresa, adresa na doručenie, fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa. , ktoré sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky. Tieto osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov pre účely archivácie. V rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia dopravy ako aj účtovania v účtovníctve.

Prevádzkovateľ poveril sprostredkovateľa, ktorý je prevádzkovateľom internetového portálu heureka.sk so službou Overené zákazníkmi, spoločnosť Heureka Shopping, s.r.o. so sídlom Karolínksa 650/1, 186 00 Praha, IČO: 02387727 / pricemania.sk so službou Hodnotenie obchodu, spoločnosť Pricemania s. r. o., so sídlom Karpatská 6, 811 05 Bratislava, IČO: 43860599, aby v mene prevádzkovateľa e-shopu spracúvala jednorázovo osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, e-mail a informácie o objednanom tovare za účelom hodnotenia kvality nákupu. Pre účely tohto hodnotenie zašle sprostredkovateľ jednorazový e-mail kupujúcemu s možnosťou hodnotenia.

Tieto stránky zaznamenávajú vašu IP adresu, informácie o čase koľko času strávite prezeraním tých stránok a informácie o tom z akých stránok k nám prichádzate. Cookies sú textové súbory, ktoré sú ukladané vo vašom počítači a používajú sa aj na meranie návštevnosti stránky a prispôsobenie zobrazenia stránok a vďaka týmto súborom Vám dokážeme ponúknuť kvalitnejší obsah. Preto tieto súbory vnímame ako náš oprávnený záujem. Niektoré súbory cookies sú súbormi tretích strán, napr. Youtube, Google a podobne.

Súbory cookies si môžete kedykoľvek vymazať alebo ich zbieranie nastaviť priamo v nastaveniach internetového prehliadača. Ak chcete odmietnuť zbieranie súborov cookies nastavte si to vo svojom internetovom prehliadači.

Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov v e-shope na účely e-mailového marketingu, súhlasil so zasielaním e-mailových správ na kontaktnú e-mailovú adresu.

Osobné údaje pre e-mailové marketingové účely v rozsahu meno a priezvisko, e-mailová adresa sú poskytnuté na dobu piatich rokov. Tieto osobné údaje nie sú poskytované tretím stranám.

Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite mažeme. Odhlásenie je možné aj prostredníctvom odškrtnutia políčka v užívateľskom účte používateľa (ak kupujúci požiadal o vytvorenie užívateľského účtu). Z našej strany Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na účely e-mailového marketingu.

Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov v e-shope na účely SMS marketingu súhlasil so zasielaním SMS správ na kontaktné telefónne číslo. 

Osobné údaje pre SMS marketingové účely v rozsahu meno a priezvisko, telefónne číslo sú poskytnuté na dobu piatich rokov.

Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite mažeme. Odhlásenie je možné aj prostredníctvom odškrtnutia políčka v užívateľskom účte používateľa (ak kupujúci požiadal o vytvorenie užívateľského účtu). Z našej strany Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na účely e-mailového marketingu.

Článok XII.

Náhrada škody pri neprevzatí tovaru

Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve predávajúceho si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm, a), podľa ktorého je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar. 

Pri určovaní výšky náhrady škody predávajúci berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk. 

Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti. 

Článok XIII.

Záverečné ustanovenia

Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.

Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.

Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky.

Tieto podmienky boli vypracované v rámci projektu certifikácie e-shopu nakupujbezpecne.sk

Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim, ako aj sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu.

Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.

Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 18/2018 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.

V prípade uzatvorenia inej zmluvy s kupujúcim s inými podmienkami, majú podmienky uvedené v zmluve prednosť pred všeobecnými obchodnými podmienkami.

Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť

31.3.2023 innovecom s.r.o.